تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

تقویت اعتماد به نفس با ۹ روش ساده

تقویت اعتماد به نفس ترفند های ساده اما موثر

تقویت اعتماد به نفس از اصلی ترین موارد برای بهبود  در توسعه و رشد فردی است در واقع اعتماد به نفس یکی از مهم‌ترین مواردی است که هر فردی به آن نیاز دارد و اگر از آن برخوردار نباشد میتواند حتی در روزمرگی هایش هم تاثیر منفی بگذارد.

میتوان اینگونه بیان کرد که نداشتن اعتماد به نفس معضلی در رشد و نمو شخصیت فردی میباشد.

جالب است بدانیم، اعتماد بنفس ارتباطی به زیبایی یا داشتن خانواده بسیار خوب ندارد و افراد بسیار زیادی هستند که حتی با داشتن چهره‌ ای فوق‌العاده با عدم اعتماد به نفس مواجه هستند و نمیتوانند ارتباط موثری برقرار کنند و در امور اقتصادی، عاطفی و اجتماعی با مشکل جدی مواجه هستند. اعتماد به نفس پایین می‌ تواند مانع پیشرفت افراد بسیار زیادی شود بنابراین باید با این معضل فردی مقابله کرد و به فکر چاره بود.

تقویت اعتماد به نفس

بالا بردن و تقویت اعتماد بنفس نیازمند انجام کارهای سخت و پیچیده‌ای نیست و با انجام این چند راه ساده، می‌توانید خودرا تبدیل به فردی کنید که اعتماد به نفس بالا موجب پیشرفت عاطفی، اجتماعی و حتی اقتصادی او می شود.

تظاهر به داشتن اعتماد به نفس بالا

تظاهر به داشتن اعتماد به نفس بالا

اولین راه برای تقویت اعتماد به نفس این است که تظاهر کنید با اعتماد به نفس هستید.
فکر می‌کنید اگر با اعتمادبنفس باشید، چگونه رفتار خواهید کرد؟
اگر به گونه ای رفتار کنید که انگار اعتماد به نفس بالایی دارید، این رفتار در شما تبدیل به یک عادت و یک باور خواهد شد که شما توانمند و با اعتماد به نفس بالا هستید وقادر هستید هر کاری که تصمیم میگیرید را به شکلی عالی انجام دهید.

شانه هایتان را عقب بکشید و صاف و با اعتماد به نفس بایستید

طوری رفتار کنید که انگار از اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستید و برای خود احترام زیادی قائلید

نظم را رعایت کنید

در کتاب تختت را مرتب کن این مورد بیان شده است که اکثر افراد موفق اولین قدم روزمرگی شان مرتب کردن روتختی شان و بعد رعایت اصول نظم های دیگر زندگیشان است.
اگر کیف پول یا کیف دوشی همراهتان نامرتب باشد، تاثیر منفی در طرز برخورد شما خواهد داشت.
بنابراین به این موارد بسیار کوچک توجه داشته باشید.

مهارت نه گفتن خود را بالا ببرید

مهارت نه گفتن خود را بالا ببرید

نه گفتن را بیاموزید تا خود را از شر درخواست های منفی زندگیتان خلاص کنید، تاثیر بسیار زیادی در کاهش اعتماد به نفس خواهد داشت.
خوب است بیاموزید چطور درخواست های نامناسب در طول زندگیتان را خنثی کنید و از روابط منفی دور شوید و گاهی محکم و محترمانه خواسته‌هایتان را بیان کنید.

شما میانگین پنج نفر نزدیک تان هستید

تحقیقات زیادی وجود دارد، که نشان می‌دهد کیفیت و سبک زندگی ما رابطه مستقیمی باکیفیت روابط ما دارد.
بنابراین حواستان به روابطتان باشد که چه تاثیرات مثبت و منفی در زندگیتان خواهند داشت.

همچنین به گفته جیم ران شما میانگین پنج نفری هستید که با شما روابط نزدیکی دارند.
بنابراین اگر به فکر تقویت اعتماد به نفس در خود هستید، در انتخاب ۵ نفر نزدیکتان دقت بیشتری داشته باشید.

به زیبایی پوست، مو و ظاهر خود اهمیت بدهید

امروزه داشتن ظاهری زیبا کاری شدنی و آسانتر است؛ چه خانم باشید و چه آقا میتوانید در کسری از دقیقه به صورت خود رنگ ببخشید و اجازه دهید که شاداب و درخشنده بنظر برسید. همچنین این زیبایی در تقویت اعتماد به نفس تاثیر مثبتی خواهد داشت.
روی توانایی های و مهارت های خود تمرکز کنید

مهارت های خود را افزایش دهید، افزایش مهارت حتما به این معنا نیست که تعداد مهارت های خود را زیاد کنید، بهتر است یک مهارت خود را به صورت تخصصی بالا ببرید و از مهارت های پنهان خود بدون ترس استفاده کنید.
هرچه مهارت های بهتر و بالاتری داشته باشید، ناخودآگاه اعتماد به نفس بالایی در شما بیدار می شود و به شما اجازه می دهد که محکم تر و مطمئن تر روی مهارت ها و توانمندی های خود سرمایه گذاری کنید.

به چشم های طرف مقابل نگاه کنید

به چشم های طرف مقابل نگاه کنید

یکی از انواع خودباوری اعتماد به نفس در جمع است.

در حین صحبت یا برقراری ارتباط با دیگران، به چشمان طرف مقابل نگاه کنید و نترسید. اینکار نه تنها در تقویت اعتماد به نفس شما تاثیر گذار است بلکه میتواند کمک کند با فرد مورد نظر ارتباط اثرگذاری برقرار کنید و برنامه هایتان را به بهترین نحو پیش ببرید.

مهارت زبان بدن را در کوله مهارت های خود داشته باشید

حین صحبت کردن و حتی درخواست کردن، استفاده از دست ها و اعضای دیگر بدن میتواند به شما کمک کند که اعتماد به نفس بالای خود را به نمایش بگذارید و همین موجب می شود اعتماد به نفس شما افزایش یابد
زیرا هرچه افراد شما را شخص با اعتماد به نفس بدانند، این طرز فکر را به شما انتقال داده و موجب می‌ شوند که اعتماد به نفس شما به صورت چشمگیری افزایش یابد.
بی اعتماد به نفس بودن با خجالت کشیدن متفاوت است.

ممکن است بی اعتماد به نفس بودن در خجول بودن تاثیرگذار باشد اما اگر یاد بگیرید که چگونه باید با وجود کمبود اعتماد بنفس بتوانید درخواست های خود را بیان کنید و مطمئن صحبت کنید و این مورد در تقویت اعتماد به نفس تان تاثیر گذار خواهد بود.

فن بیان خوبی داشته باشید و صریح صحبت کنید

داشتن فن بیان و صدایی زیبا و رسا شما را فردی قدرتمند و مطمئن نشان میدهد.
در اینترنت، روش هایی زیادی برای بهبود فن بیان وجود دارد که با اندکی جستجو میتوانید این مهارت فوق‌العاده را در خود افزایش دهید

بهداشت

رعایت بهداشت فردی، تاثیر بسیار زیادی در چگونگی رفتار کردن شما دارد. بنابراین حواستان باشد که عرق نکنید، موهایتان چرب نباشد و همیشه حس تازگی و طراوت را در خود بیدار نگه دارید.

تاثیر موسیقی در تقویت اعتماد به نفس

گوش دادن موسیقی هایی که کلام و موزیک منفی دارند، قطعا نمی‌تواند در با نشاط بودن شما تاثیر گذار باشد و هر روز اعتماد به نفس شما را سرکوب می کند.

ورزش کنید

حتما می‌دانید که ورزش کردن در توسعه فردی تاثیر مستقیم دارد و شما را شاداب‌تر ، قدرتمند تر و با هوش تر میکند.
بنابراین این عادت مثبت را در زندگی روزمره تان بگنجانید تا اعتماد به نفس خود را به صورت چشمگیری افزایش دهید.

عادت های خوب بسازید

خواندن کتاب
ورزش کردن
نوشیدن ۸ لیوان در روز
آراستگی
مرتب کردن اتاق و تخت
خوردن خوراک سالم و داشتن رژیم غذایی سلامت
زود خوابیدن و زود بیدار شدن
اگر کتاب صبح جادویی را خوانده باشید، از فواید فوق‌العاده سحرخیزی آگاه هستید و می‌دانید که خوابیدن مهم است اما کم یا زیاد خوابیدن میتواند عملکرد مثبت انسان را مختل کند و موجب شود که بشریت احساس بی کفایتی و کمبود داشته باشد. ۷ الی ۹ خواب میتواند کافی باشد.

کتاب های اعتماد به نفس

در ادامه چند کتاب در مورد اعتماد به نفس به شما معرفی خواهیم کرد که پیشنهاد میشود مطالعه کنید.

نام کتاب: در باب اعتماد به‌ نفس نویسنده: آلن دوباتن
خلاصه کتاب: در باب اعتماد به نفس:
بی‌شک رمز موفقیت را در هر عرصه‌ای می‌توان «خودباوری» دانست. حقیقتی که در فقدان آن توانایی‌های درونی و ذاتی خویش را نادیده انگاشته و موفقیت دیگران را موهبتی خدادادی می‌انگاریم که نصیب آنها شده و سهم ما تماشای آن و گاه حسرت و در تمنا ماندن است. همین باور، دیدگاه ما در احساس شکست خوردن در یک موضوع و یا حس موفق شدن در موضوعی دیگر است.

نام کتاب: اعتماد به نفس نویسنده: باربارا دی آنجلیس

خلاصه کتاب اعتماد به نفس:
باربارا دی انجلیس در این کتاب از رموز موفقیت خودش صحبت کرده. او در مقدمه این کتاب اعلام کرده که خودش هم در زمانی مبتلا به بی‌ اعتماد به نفسی بوده، اما در جایی از زندگیش متوجه شده برای داشتن موفقیت بیشتر و رسیدن به رویاهایش، نیاز دارد به خودش اعتماد بیشتری داشته باشد.

باربارا دی آنجلیس در این کتاب کم حجم سعی کرده مسیری که خودش در زندگی رفته و جواب گرفته، روایت کند و به سوال‌هایی که در زمینه اعتماد به نفس از او پرسیده می‌شود، پاسخ دهد. پیشنهاد می‌کنیم این کتاب کم حجم را بخوانید و از مسیر دی آنجلیس با خبر شوید.

نام کتاب: رمز اعتماد به ‌نفس نویسنده:«کتی کی» و «کلیر شیپ من»
خلاصه کتاب رمز اعتماد به نفس:
تلاش انسان‌ها در پیشرفت ستودنی است اما اگر همراه با این عنصر نباشد پیمودن مسیر بس دشوار و طاقت‌فرساست.

این موضوع در زنان نمود بیشتری دارد چراکه آنها به‌واسطه نگرش‌های غلط رایج در جوامع، به‌خودی‌خود عقب نگه‌داشته شده‌اند و همین امر به‌مرور سبب شده تا حتی خود آنها نیز در ناخودآگاهشان قابلیت و توانایی کمتری برای خود قائل باشند.

این در حالی است که تنها کمی اعتمادبه‌نفس کل جریان را وارونه کرده و اگر آنها را پیش نیندازد در رده‌ای هم‌تراز با مردان قرار می‌دهد.

کتاب های پیشنهادی برای یادگیری مهارت زبان بدن

نام کتاب: ارتباطات غیرکلامی نویسنده: توسط ماتسوموتو

دیوید ماتسوموتو از جمله افرادی است که سالها در حوزه ارتباطات غیرکلامی و زبان بدن، فعالیت می‌کند. او از همکاران پل اکمن است و مطالعات جدی و گسترده‌ای در حوزه زبان بدن و علائم چهره دارد.

کتاب ارتباطات غیرکلامی، مجموعه‌ای از مقالات و نوشته‌های دانشمندان مختلف است که توسط ماتسوموتو، ویرایش و تنظیم شده و در قالب یک مجموعه‌ی علمی و آموزشی، ارائه گردیده است. طبیعتاً مقالاتی از خود او نیز در این کتاب موجود است.

زبان بدن، علائم چهره، ژست‌های مختلف، حالات صدا، دروغ و فریب در ارتباطات و مذاکره و نیز کارکردهای آنها در شغل‌های مختلف در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
در این کتاب، نقش آشنایی با زبان بدن و ارتباطات غیرکلامی به طور خاص در کار قضات، پلیس‌ها، مذاکره کنندگان، روان‌درمان‌گرها، پزشکان و پرستاران، به صورت جداگانه و با تکیه بر مطالعات و تحقیقات متعدد، مورد بررسی قرار گرفته است.

کتاب های پیشنهادی برای یادگیری فن بیان

نام کتاب: آیین سخنرانی نویسنده: دیل کارنگی
دیل کارنگی، یکی از برجسته‌ترین و بهترین نویسنده های قرن بیستم است که با کتاب های فوق‌العاده و پرفروشی که نوشته است، توانسته زندگی بسیاری از افراد را تغییر دهد و آن ها را به مسیر موفقیت برساند.
کارنگی که آیین سخنرانی را در سال ۱۹۵۵ به نگارش درآورده، در این کتاب علاوه بر تکنیک هایی که برای تقویت فن بیان و سخنرانی مطرح کرده، مثال ها و نکاتی را هم از بزرگ‌ترین و مشهور ترین افراد و سخنرانان زمان خود نوشته که هر کدام از آن ها می‌توانند کمک بسیار بزرگی در سبک زندگی و البته صحبت کردن های افراد بکنند.

 


منبع محتوا:

nytimes


برچسب:

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x