تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

ارتباط مدیتیشن و سبک زندگی سالم

اهمیت مدیتیشن و مراقبه برای داشتن سبک زندگی سالم

در این بخش درباره ارتباط مدیتیشن و سبک زندگی سالم در خدمت شما هستیم.
مدیتیشن و مراقبه یکی از راه هایی است که به بهبود کیفیت و داشتن سبک زندگی سالم کمک می کند.
همانطور که هزاران نفر تجربه کرده اند و تجربیاتشان از انجام تمرینات مدیتیشن را در اختیار ما گذاشته اند ما نیز می توانیم آن را تجربه کنیم.

همه ما در زندگی کنجکاو هستیم که بدانیم چطور می توانیم سبک زندگیمان را بهبود ببخشیم و در مسیر درست گام برداریم تا بتوانیم هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی زندگی قابل توجهی داشته باشیم
بهتر است بدانیم که مراقبه و مدیتیشن در سبک زندگی  و ایجاد سلامت جسم و روح کمک بسیار زیادی می کند با  ما در متا راز همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانیم.

مدیتیشن و غذای سالم

ارتباط مدیتیشن و سبک زندگی سالم با غذای سالم

وقتی در حال مدیتیشن هستید انرژی بسیاری وارد بدن می شود و شما از طریق شهودتان متوجه می شوید
برای آنکه این انرژی در بدن باقی بماند از چه رژیم غذایی باید استفاده کنید غذا منبع مهم انرژی است.

بنابراین، با خوردن مقدار مناسب و نوع غذای مناسب، در زمان مناسب، زندگی شما می تواند کاملاً سالم شود.

اغلب انسان های غذاهایی را می خورند که برایشان مفید نیست و همچنین باعث احساس خستگی و کمبود انرژی بدن می شود.
اما انجام مدیتیشن باعث می شود که شما تمایل بسیار زیادی برای حفظ انرژی در بدن داشته باشید و غذاهای سالم میل کنید تا ذهنی سالم نیز داشته باشید.

با خوردن غذای زیاد یا خوردن انرژی زاها یا غذاهای چرب و موادی که برای بدن مفید نیستند عملکرد درست ذهن از بین می رود و انرژی مسدود می شود.
بنابراین با انجام مراقبه به این نتیجه می رسید که باید رژیم غذایی مناسب نیز داشته باشید.

مدیتیشن و خواب راحت

آزمایش هایی که محققان در مورد مدیتیشن خواب انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که با انجام تمرینات مدیتیشن کیفیت خواب انسان نیز بهبود پیدا می کند.
زیرا در انجام مراقبه سطح هوشیاری ذهن پایین می آید و به نوعی ذهن از افکار منفی و مخرب خالی می شود و به حالت آلفا می رسد به نوعی می توان گفت بدن به آرامش می رسد.

یکی از دلایل اصلی خواب نامناسب استرس است. مدیتیشن منظم هورمون های استرس را کاهش می دهد. در نتیجه، ذهن آرام می شود و خواب عمیق‌تر و آرامش بخش تر می شود.

مدیتیشن شما را فردی فعال و پر انرژی می کند

وقتی تمرینات مدیتیشن را انجام می دهید ذهن و بدن و روحتان با یکدیگر همانگ و متحد می شوند
بعد از مراقبه فرد دیگری می شوید انرژی بسیاری وارد بد شده بنابراین به فعالیت و جنب و جوش می پردازید
به فکر این می افتید که کارهای متفاوت انجام دهید و به طور کلی از زندگی در زمان حال لذت می برید

یاد می گیرید که چگونه خوشحال زندگی کنید بنابراین ترس ها و ناامیدی و نگرانیها نیز از بین می روند و شما با قدرت و انرژی بسیار به فعالیت در جهت اهدافتان می پردازید
دیگر حد و مرزها برایتان بی معنی می شوند و با انرژی بسیاری که از طریق انرژی پرانا وارد بدن شده به تمامی خواسته هایتان می رسید.

وقتی انرژی تان بالا است بهتر کارهایتان را انجام می دهید حتی وقت اضافی برای اوقات فراغت نیز بیشتر پیدا می کنید تا زمان بیشتری را صرف کارهایی کنید که به آنها علاقه مند هستید.

 مراقبه و رهایی ذهن

Meditation and mind

مدیتیشن شما را به هیچ کس، هیچ زمان و هیچ مکان تبدیل می کند و ذهن شما را از هر ناملایماتی خالی کرده و آرامش را به تک تک سلولهای بدن می آورد.
در مراقبه چون تمرکز بر روی چیز های دیگر است ذهن کم‌کم عادت می کند که از قید و بندها رها شده و با آرامش به تصمیم گیری بپردازد
وقتی ذهن آرامش میابد افکار و اندیشه های انسان نیز به تعادل و توازن می رسد در مراقبه ذهن و بدن در حال استراحت آگاهانه هستند بنابراین بهره وری شما افزایش می یابد.

لذت از کارهای روزانه

مراقبه به شما یاد می دهد که چطور در لحظه حال زندگی کنید
بنابراین هر کاری که انجام می دهید برایتان لذت بخش است

با انجام مراقبه مکرر شما در گذشته و نه در آینده ، بلکه فقط در حال حاضر هستید و چون ذهنتان آرام است کارهایتان را به خوبی انجام می دهید
از لحظه لحظه هایتان لذت می برید بنابراین به نوعی رضایت از خود می رسید. زیرا بین بدن و ذهن و تمامی افکارتان انسجام ایجاد می شود و شما به نوعی آرامش درونی می رسید.

 سلامت اجتماعی

Social health

سلامت اجتماعی بخش مهمی از سلامت جسمی و روحی ما است
اگر فردی نتواند در اجتماع روابط خود را پایدار نگاه دارد یا به علت وجود خشم و نفرت و حسادت نتواند با دیگران رابطه ای دوستانه داشته باشد زندگی اش تحت تاثیر عوامل منفی قرار می گیرد
زیرا تعامل بخش مهمی از روند زندگی انسان را در بر گرفته است.

زمانی که شما مراقبه انجام می دهید به علت وجود آرامش در سیستم عصبی مغز و اعصاب و ایجاد آرامش در کل سیستم بدن سبب می شود با دیگران نیز با آرامش رفتار کنید
چون انرژی بالایی دارید انسانهای مثبت زیادی سمت شما می آیند و می خواهند که با شما ارتباط بگذارند.

بنابراین می توانید از بین آنها کسانی را در کنارتان داشته باشید که برای پیشبرد اهدافتان و همچنین ایجاد روابطی عالی به شما کمک می کنند. و می توانید یک حلقه اجتماعی خوب داشته باشید.

مراقبه کیفیت پذیرش شما را بالا می برد و به شما یاد می دهد که بدون قضاوت با دیگران ارتباط بگذارید بنابراین می توانید روابطی با کیفیت بسیار بالا داشته باشید که سطح انرژیتان را بالاتر ببرند.

 مراقبه و بهبود سیستم ایمنی بدن

شاید فکر کنید که مراقبه چطور می تواند باعث شفا و سلامتی انسان شود
خانم لوییز هی نویسنده کتاب شفای زندگی از طریق مراقبه سرطان خود را شکست داده می گوید هر فکر منفی باعث از بین رفتن سلولهای سالم در بدن می شود.

درست است وقتی شما افکار نگران کننده دارید جریان خون بیشتر در قسمت دستها و پاها جمع می شود که این حالت طبیعی بدن است
یعنی می خواهد از خودش دفاع کند وقتی دچار استرس یا خشم هستید دقت کنید ضربان قلب بالا می رود و دستها و پاها می لرزند و در بعضی موارد یخ می کنند.

این نشانه آن است که جریان خون برای دفاع یا فرار در دستها و پاها جمع شده وقتی شما ذهنی آشفته داشته باشید و مدام خودتان را در معرض تنش ها قرار دهید
این اتفاق مدام تکرار می شود بنابراین سیستم ایمنی بد پایین می آید و در مقابل بیماری ها سلول های بدن ضعیف می شوند و بیماری را در خود به وجود می آورند.

همه چیز از ذهن آغاز می شود وقتی افکارتان آرام و منسجم باشند به راحتی می توانید زندگی سالم داشته باشید و تعادل و هماهنگی در سبک زندگیتان داشته  باشید.

 مراقبه و پاکسازی چاکراهای اصلی بدن

Chakra Meditation

چاکراها مراکز انرژی در بدن هستند که انرژی حیات و پراناها را از قسمت های مختلف بدن وارد می کنند بدن به طور طبیعی نمی تواند انرژی حیات را وارد بدن کند
بنابراین این کار از طریق چاکراها صورت می گیرد وقتی چاکراها مسدود باشند سیستم ایمنی بدن ضعیف شده و شخص دچار بیماری می شود و همچنین دچار مشکلات روحی نیز می شود.

وقتی شخص به پاکسازی چاکراهای بدن می پردازد به خوبی می تواند چاکراهای بدن را مطهر کند و به آنها قدرت و نیرو بدهد و بدن را سرشار از انرژی کند و شفا و سلامتی را به بدن و روح بیاورد.

وقتی با مراقبه چاکراهای بدن سالم و فعال می شوند سبک زندگی شما نیز بهبود پیدا می کند به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می کنید
می توانید برای آرزوهایتان برنامه ریزی صحیح کنید زیرا ذهنتان در آرامش است چون تمامی ابعاد زندگیتان در سلامت کامل می باشد.

سخن آخر:

از مراقبه برای داشتن زندگی شاد استفاده کنید مراقبه در دنیای مدرن امروزی می تواند به شما کمک بسیاری برای ایجاد سلامت روح و جسمتان کند
همچنین شما را با آرامشی که در وجودتان ایجاد می شود، می تواند به تمامی خواسته هایتان برساند زیرا وقتی افکاری آرام و منسجم دارید اعمال و احساساتتان نیز متعالی هستند و شما فردی متفاوت خواهید شد.

هر کسی شما را نگاه می کند می فهمد که از آرامش و لذتی وصف ناپذیر برخوردار هستید.

 


برچسب:

,

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x