تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

چگونه از زندگی لذت ببریم ،۱۰ پیشنهاد جادویی

چگونه از زندگی لذت ببریم و خوشحال باشیم؟

می خواهید بدانید چگونه از زندگی بیشتر لذت ببرید؟ برخی افراد بر این باورند که برای لذت بردن از زندگی، باید کارهایی مانند:

  • کسب درآمد بیشتر
  • رابطه یا دوستان عالی داشته باشید
  • قابل احترام یا معروف شوند

احساس خوشحالی حسی است که تمام انسان‌ها برای داشتن حال خوب و یک سبک زندگی سالم به آن نیاز دارند.اگر میخواهید بدانید چگونه از زندگی لذت ببرید با ما همراه باشید.

چگونه از زندگی لذت ببریم،توصیه های جذاب

چگونه از زندگی لذت ببریم،توصیه های جذاب

بسیاری از افراد فکر می کنند برای اینکه زندگی شاد و موفق باید فردی موفق باشند در حالی که این معادله برعکس است اگر شما تلاش کنید که خوشحال باشید این خوشحالی شما را موفق می کند. احساس لذت و خوشحالی نقش مهمی در کیفیت زندگی ما دارد.

احساس شادی

لذت در زندگی برای انسان حکم چیزی مثل چاشنی برای غذا را دارد یک غذای بدون چاشنی شما را سیر می کند اما لذت بخش و دلپذیر نخواهد بود خوشحالی نیز به همین صورت چاشنی زندگی است و باعث می شود که از زندگی لذت ببریم. با ما در متا راز همراه باشید.

هورمون های شادی آور

○استروژن
هورمون استروژن از شما در برابر اضطراب مراقبت می کند و باعث تنظیم خلق و خو می شود. عواملی مانند مصرف دخانیات و ورزش شدید باعث کاهش ترشح این هورمون می شود.

در مقابل مصرف غلات و میوه ها، و صیفیجات مانند: جو دوسر، گندم، برنج، تخمه آفتاب گردان، گیلاس، خیار، آلو و گوجه فرنگی به افزایش سطح این هورمون در بدن کمک می کند و فعالیت هایی مثل حمام آب گرم و یوگا از استرس فرد می کاهد و باعث متعادل نگه داشتن این هورمون می شود.

○پروژسترون
هورمون پروژستون موجب بهبود کیفیت خواب و مانع از استرس و نوسانات خلق و خو می شود. نداشتن رژیم غذایی سالم و مصرف نکردن چربی های اشباع و قند باعث کاهش ترشح این هورمون می شود. و ورزش و فعالیت بدنی باعث افزایش سطح این هورمون در بدن می شود.

○ اُکسی توسین
این هورمون باعث افزایش تعاملات اجتماعی و کاهش استرس می شود. این هورمون در دوران بارداری و شیر دهی در زنان ترشح می شود و استرس باعث کاهش ترشح این هورمون و گذران اوقات لذت بخش با دیگران موجب افزایش این هورمون در بدن می شود.

○ دوپامین
این هورمون باعث می شود احساس خوشحالی به ما دست دهد و به دنبال آن باعث ایجاد خلق و خوی خوب در ما می شود.

مواد مخدر،تغذیه نامناسب،کمبود خواب و مصرف مداوم از دارو های ضد افسردگی باعث کاهش ترشح این هورمون در بدن می شود و خوردن غذاهایی سرشار از پروتئین و خوردن میوه هایی مثل موز و مصرف کافئین و گوش دادن به موسیقی مورد علاقه و رسیدن به موفقیت باعث افزایش ترشح این هورمون در بدن می شود.

○ سروتونین
این هورمون نیز تقویت کننده خلق و خو و ضد افسردگی است. نا امیدی و غم و تنبلی باعث کاهش ترشح این هورمون می شود و ورزش و دریافت نور خورشید و کاهش مصرف قند و خوردن بوقلمون و ماهی سالمون و آجیل ها و دانه ها باعث افزایش ترشح این هورمون در بدن می شود.

چطور از زندگی لذت ببریم

چطور از زندگی لذت ببریم

ورزش منظم
ورزش کردن تمرینی است برای خوشحالی و لذت بردن از زندگی. ورزش وحس خوشحالی با هم رابطه مستقیم دارند به طوری که ۲۰ دقیقه ورزش روحیه شما را تا ۱۲ ساعت بانشاط میکند. ورزش کردن باعث فعالیت پروتئینBDNF میشود. از آنجا که ورزش فعالیت این پروتئین را در بدن تحریک میکند با بهبود خلق و خو همراه است.

به دیگران کمک کنید حتی با یک لبخند

کمک به دیگران باعث تغییرات مثبتی در مغز میشود که تاثیر مستقیمی با روحیه ما دارند.

به طوری که وقتی ما به دیگران کمک می‌کنیم فعالیت (آمیگدال) کاهش می یابد آمیگدال قسمتی از مغز است که باعث ایجاد واکنش های ناشی از ترس و اضطراب می شود و در نتیجه شادی و نشاط را بیشتر احساس خواهید کرد.

لذت کمک کردن به دیگران را از خود نگیرید و هر کاری که از دستتان بر می آید انجام دهید کمک به حمل کردن خرید های فرد مسن، گرفتن دست نابینایی برای رد شدن از خیابان،گوش دادن به درد دل یک دوست و… از جمله کار هایی است که با انجامشان احساس خشنودی و رضایت از خود می کنید و در نتیجه باعث خوشحالی تان میشود.

قدر‌دان و شکر گزار باشید

افرادی هستند که با وجود این که خیلی چیزها در زندگی ندارند تمرکزشان را روی موهبت هایی که در حال حاضر دارند می گذارند و در نتیجه انسان های شادی هستند.

از چیز های ساده شروع کنید؛ یک دفترچه سپاس گذاری داشته باشید و در آن یادداشت کنید که چرا هر روز شکرگذار هستید این باعث میشود که از چیز های کوچک زندگی نیز لذت ببرید.

شوخ‌طبع باشید

شوخ طبعی می تواند ابزاری مناسب برای مقابله با مشکلات جزئی زندگی باشد. با هنر شوخ طبعی می توانیم خودمان و اطرافیان را خوشحال کنیم و باعث می شود دیگران نیز از بودن در کنارمان لذت ببرند.

مزیت های خوشحال بودن در زندگی

مزیت های خوشحال بودن در زندگی

سیستم ایمنی قوی

تقویت روحیه یکی از مهم ترین راه های ارتقا سیستم ایمنی بدن است. احساس خوشحالی سبب می شود بدن به کمک یک آنتی بادی پاسخ بهتری نسبت به بیماری بدهد. حتی ۵ دقیقه خنده می تواند به طرز چشم گیری تعداد سلول های سفید خون و دیگر سلول های ایمنی بدن را افزایش دهد. کسانی که سرطان را شکست داده اند از احساسات برای درمان کمک گرفته اند و با روحیه عالی به جنگ آن رفتند.

افزایش طول عمر

افرادی که شاد و خوشحال هستند به راحتی میتوانند عوامل استرس زا را نیز از خود دور نگه دارند و از زندگی لذت بیشتری ببرند. نوع نگرش افراد نه تنها زندگی اجتماعی شان را تحت تاثیر قرار می‌دهد بلکه اثرات زیان باری بر طول عمر آنها دارد. و افرادی که قادر به حفظ یک نگرش مثبت در طول زندگی هستند بیشتر از بقیه عمر خواهند کرد.

مواد غذایی شادی آور را بشناسید

لوبیا سبز
پژوهش ها نشان می دهد سطح منیزیم در افراد افسرده پایین است. پس مصرف مواد غذایی که سرشار از منیزیم هستند به افراد توصیه می شود. لوبیا سبز و چغندر برگ و سبزیحات سبز رنگ سرشار از منیزیم هستند.
کدو‌تنبل
کدو تنبل ها سرشار از آمینو اسید هستند که در تولید یک پروتیئن مخصوص در بدن را به سروتونین هورمون لذت بخش و شادی آور تبدیل میکند.
شکلات تلخ
شکلات تلخ باعث تولید آندروفین در بدن می شود و همچنین جریان خون در مغز را افزایش می دهد در نتیجه باعث می شود احساس لذت کنید و انرژی بیشتری را داشته باشید.
نان و غلات
نان و غلات و کلوچه ها دارای کربن پیچیده هستند و می توانند باکتری های مفید را افزایش دهند و خلق و خوی شما را بهبود ببخشند وباعث احساس لذت در شما شوند.
عسل
عسل مغز را سالم نگه می دارد و به دلیل داشتن قند طبیعی باعث تنظیم قند خون می شود. با خوردن این ماده در بدن نشاط می شکفد و احساس لذت را در ما بر می انگیزد. در عسل کامپفرول و کوئرستین وجود دارد که به درمان افسردگی کمک میکند.
نارگیل
نارگیل سرشار از تری گلیسیرد است که باعث شادی فرد میشود حتی اگر خام خورده شود.
تخم مرغ
تخم مرغ حاوی اسید چرب امگا ۳، ویتامین B و D و روی و ید میباشد به همین دلیل در شادی فرد مؤثر است و از طرفی به معده اطمینان میدهد که با سیر بودن احساس خوشحالی کند.
گریپ فروت
گریپ فروت منبع غنی اسید فولیک است و نقش مهمی در تولید هورمون سروتونین در بدن دارد که یکی از هورمونهای شادی آور است و عامل خوشی را در فرد برمیانگیزد.

قرصهای شادی نه

قرصهایی در بازار وجود دارند که با عنوان قرصهای شادی آور به فروش میرسند. این قرصها رنگی شبیه شکلاتهای اسمارتیز دارند که فرد بعد از خوردن آن دچار توهمات ذهنی میشود.

تاری دید، افسردگی، توهم، گیجی و اختلال حواس، آسیب مغزی، بلا رفتن دمای بدن، قفل شدن دندانها، آسیب کبدی، تورم صورت، کهیر، درد مفاصل، ضعف شدید، احساس عدم ثبات، تحریک پذیر بودن، رفتار غیر معمول، تهوع، سوء هاضمه، بی خوابی و رفتارهای تهاجمی از جمله عوارض این قرصها میباشد.

مدیتیشن کردن راز شادی و آرامش

در این عصر مدرن مدیتیشن ابزار کمکی برای رهایی از استرس است. مدیتیشن به آرامش ذهن و ریلکس شدن بدن شما کمک میکند و باعث میشود خودتان را بشناسید و سطح شادی خود را افزایش دهید.

برای این کار در یک مکان خلوت قرار بگیرید، یک شمع روشن کنید و مدتی نفس عمیق بکشید. این کار باعث میشود دقایقی آرام باشید و از لحظات خود لذت ببرید. فراموش نکنید که تمرینات مدیتیشن باید به طور منظم انجام گیرد.

سخن پایانی

تصور کنید امروز روز آخری است که زنده هستید آیا نداشتن پول یا تکیه بر زیبایی میتواند فکر شما را به خودش مشغول کند؟ آیا همه کار نمیکنید تا در آخرین روز از زندگیتان، زندگی بر وفق مرادتان باشد؟ پس افکار منفی را دور بریزید. پول و زیبایی منابع اصلی لذت نیستند.

لذت از زندگی و خوشحالی به خیلی چیزهای دیگر نیز مربوط می شود. داشتن سلامتی، دوستان خوب و خیلی چیزهای دیگر.

اما فراموش نکنید که برای اینکه حالتان خوب باشد علاوه بر تغذیه سالم نیاز به ورزش منظم نیز دارید‌ زیرا اضافه وزن نیز ارتباط نزدیکی با افسردگی دارد بنابراین هر روز ورزش کنید؛ پیاده‌روی، شنا، دوچرخه سواری، دویدن نرم و… سلامتی تان را ارتقا می بخشد و کمک زیادی به بهبود خلق و خوی تان می کند.

 


برچسب:

,

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x